wtorek, 6 lutego 2018

18 książek na 2018 rok

Wiem, że będę ostatnią osobą, która robi takie oto wyzwanie. No, ale przecież ja mam czas... Co z tego że minął już miesiąc od początku tego roku. Także nie przedłużając pokażę wam wybrane przeze mnie osiemnaście książek, które chcę przeczytać w tym 2018 roku.


Okładka książki Pielgrzym
1. Pielgrzym - Terry Hayes

(Tak wszyscy teraz powiedzą, no ale to był twój główny cel w tym roku. Wielu booktuberów uważa tę książkę za godną uwagi, dlatego dam i ja jej szansę. Na dodatek okładka jest bardzo zachęcająca, a opis intrygujący, dlatego z miłą chęcią ją przeczytam.)
Znalezione obrazy dla zapytania cinder
2. Cinder - Marissa Meyer

(Od jakiegoś czasu miałam ochotę przeczytać dobry retelling, jednak jakimś trafem nie słyszałam o niej wcześniej w tej starej wersji okładkowej, jednak kiedy papierowy księżyc ogłosił, że wyda ją ponownie w tej oryginalnej zagranicznej okładce, nie mogłam od niej oderwać oczy. Mam wielką chęć ją przeczytać i zrecenzować.)
Okładka książki Dwór mgieł i furii
3. Dwór mgieł i furii - Sarah J Maas

(Po przeczytaniu pierwszego tomu dworów musiałam zrobić sobie miesięczną przerwę od świata wykreowanego przez autorkę. Jak dla mnie pierwsza część mogła być krótsza lub przynajmniej posiadać o kilka scen mniej. Jednak mam zamiar dać szansę Maas, gdyż nadal ciągnie mnie do tego świata i mam nadzieję, że pomimo, iż trochę zawiodłam się co do pierwszej części, znajdę w tej opowieści coś, w czym się zakocham lub przynajmniej polubię na tyle, aby kontynuować historię i ją zakończyć.)
Okładka książki Wymyśliłam Cię
4.  Wymyśliłam cię - Francesca Zappia

(Spotkałam się z jej twórczością już wcześniej czytając "Elizę i jej potwory", która jak dla mnie był naprawdę dobrą książką, czasem nawet myślałam, że czytam opowieść o dawnej siebie, dlatego jak najbardziej chciałabym przeczytać jej drugą powieść. Wierzę, że okaże się równie dobra co historia o Elizie.)
Okładka książki Pisane szkarłatem
5. Pisane Szkarłatem - Anne Bishopt

(Od bowiem kilku lat zastanawiałam się nad przeczytaniem tej książki, ale dopiero po usłyszeniu na kanale Abi z bloga wyznanie książkoholiczki, dlatego sądzę, że powinnam dać jej w tym roku szansę, której wcześniej jej nie dałam.)
Znalezione obrazy dla zapytania bez serca marissa meyer
6. Bez serca - Marissa Meyer

(Gdy usłyszałam, że książka ta jest retellingiem nawiązującym do przeszłości dziewczyny, która stała się później Królową Kier, nie mogłam nie dodać jej do tej listy. Kocham Krainę Czarów i z wielką przyjemnością ją przeczytam. Kto w końcu nie kocha kota z cheshire?)
Okładka książki Wróć za mną
7. Wróć za mną - A. Meredith Walters

(Po przeczytaniu pierwszej części tej dwutomowej serii, mam wielką ochotę, poznać dalsze losy Maxxa oraz Aubrey. Jest niezwykle ciekawa co autorka dla nas jeszcze przyszykowała za niespodzianki.)
Okładka książki Słońce też jest gwiazdą
8. Słońce też jest gwiazdą - Nicola Yoon

(Po przeczytaniu jej pierwszej powieści, zakochałam się w jej stylu oraz sposobie przedstawiania przez nią historii. Pomimo iż wielu uważa tą książkę za gorszą od "Ponad Wszystko" sądzę, że dla mnie okaże się ona rewelacyjna. Chociaż nigdy nic nie wiadomo, ale o tym mogę się tylko przekonać po jej przeczytaniu.)
Okładka książki Mechaniczny książę
9. Mechaniczny Książę - Cassandra Clare

(Po przeczytaniu pierwszego tomu trylogii zauważyłam, że ta historia okazuje się tak naprawdę sto razy lepszą od serii Dary Anioła. No cóż Theresa jak dla mnie jest o wiele lepszą żeńską bohaterką od Clary, a na dodatek nie została ona w sumie niepotrzebnie przedłużona. Do dnia dzisiejszego nie skończyłam szóstego tomu i nie wiem czy w najbliższym czasie ją przeczytam. Jednak Miasto Niebiańskiego Ognia nie jest moim priorytetem.)
Okładka książki Sekret Julii
10. Sekret Julii - Tahereh Mafi

(Po przeczytaniu pierwszego tomu nie wiem dlaczego nie przeczytałam tej serii do końca, już w tamtym momencie. W tym roku mam jednak zamiar skończyć większość serii, które zaczęłam lata temu, a ta trylogia jest jedną z tych, które naprawdę polubiłam, pomimo że dzieją się one w przyszłości.)
Okładka książki Lato koloru wiśni
11. Lato koloru wiśni - Carina Bartsch

(Słyszałam o tej duologii same dobre opinie, a że jest to jak to pisze na odwrocie "lekkie love story", myślę że taka powieść będzie dobrym przerywnikiem od czytania innych powieści, które mam zamiar przeczytać w tym roku.)
Okładka książki Pryncypium
12. Pryncypium - Melissa Darwood

(Opinie o powieściach od tej autorki słyszałam wiele dobrego, zaś opisy na odwrocie zachęcają nie byle jak. Pomimo, że niezbyt przepadam za powieściami polskich autorów, myślę, że ta autorka może w końcu przełamać niechęć do twórczości polskich pisarzy.)
Okładka książki Piąty płatek róży
13. Piąty płatek róży - Brunonia Barry

(Sekrety, tajemnice, Salem - czego bym mogła potrzebować więcej do szczęścia? Chyba tylko kocyka i finalnego egzemplarza. Opowieść wydaje się wciągająca oraz intrygująca i mam nadzieję, że w nadchodzącym miesiącu uda mi się ją zakupić i przeczytać.)
Okładka książki Cyrk nocy
14. Cyrk Nocy - Erin Morgenstern

(Opowieść rozgrywająca się w magicznym cyrku, kto nie marzy przeczytać o takiej historii, na pewno wielu, jednak jest to książka, którą trudno zdobyć, a jak już jest wystawiona na allegro można ją zakupić po 50 - 70 złotych za sztukę. Chyba zostanie mi tylko zakupić e-book i czekać na cud, aby w jakimś supermarkecie pojawił się egzemplarz, który uda mi się zakupić na czas.)
Okładka książki Wstyd
15. Wstyd - Rachel Van Dyken

(Ostatni tom trylogii Zatraceni, serii, którą kocham całym serduszkiem, jednak jak na złość nie potrafiłam jej skończyć w poprzednim roku. Dlaczego? Chyba dlatego, że powinnam sobie najpierw odświeżyć pierwsze dwa tomy, aby przeczytać ostatni tom. Jestem bardzo ciekawa jak potoczy się ta historia oraz co skrywa tytułowa bohaterka Lisa.)
Okładka książki Księga Portali
16. Księga Portali - Laura Gallego Garcia

(Magia, czar, portale - z tego co widzę, to najwięcej książek, które chcę przeczytać w tym roku są powieści z gatunku fantasy. Ale wracajmy do prawdziwej istoty tego posta. Książkę tej autorki chciałam przeczytać już dawno, a mianowicie odkąd przeczytałam "Tam, gdzie śpiewają drzewa", którą pokochałam od pierwszych słów, pomimo że posiadała trochę irytującą bohaterkę. A że jest to kolejna powieść z kategorii fantasy, mam wielką ochotę ją przeczytać. A że zaczyna stawać się tą książką, która staje się już powoli niedostępna w niektórych księgarniach, wolę się o nią zaopatrzyć teraz nim będzie za późno.)
Okładka książki Dżentelmen w Moskwie
17. Dżentelmen w Moskwie - Amor Towles

(Dawno nie czytałam żadnej powieści , gdzie opowieść dzieje się w moskiewskim hotelu. Dlatego z miłą chęcią przeczytam tę historię w tym roku.)








No i na deser ostatnia już powieść, która jest pierwszą częścią trylogii a mianowicie:
Okładka książki Porwana pieśniarka
18. Porwana Pieśniarka - Danielle L. Jensen
(Historię tą pokochałam od pierwszych słów, jednak z powodu czytania dwóch książek na raz, niestety sprawiło, że zapomniałam co tak naprawdę przeczytałam, dlatego mam zamiar do niej powrócić i przeczytać ją od deski do deski, ponieważ jeśli po przeczytaniu pięciu rozdziałów już ją pokochałam, to pod jakim wrażeniem będę, kiedy przeczytam wszystkie cztery tomy.)





I taki oto akcentem kończę post, który powinnam stworzyć dawno temu. Ale co tam, nigdy nie jest za późno na napisanie o naszych marzeniach. Dlatego postanowiłam go i tam tutaj wstawić. Niedługo pojawią się zaległe recenzje oraz kilka dodatków, które chciałam już dawno dodać.
Do kolejnego razu ;)
~~Selene~~









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Czytelniczka z Księżyca , Blogger